zmień kontrast powiększ czcionkę pomniejsz czcionkę uproszczona wersja
Rada Miejska w Głogowie

Rada Miejska w Głogowie Transmisje z obrad Rady

Sesja Rady w dniu środa, 26 lutego 2025

Czas publikacji: 43 dni 12 godzin temu
Długość nagrania: 02:40:00
Liczba odtworzeń: 134
Jakość nagrania: SD | HD

Podsumowanie przebiegu posiedzenia / wygenerowane przez sztuczną inteligencję

Streszczenie XIII Sesji Rady Miejskiej w Głogowie - 26 lutego 2025

Otwarcie sesji: Sesję otworzył Sławomir Majewski, przewodniczący Rady Miejskiej, witając radnych, gości oraz mieszkańców Głogowa. Po wysłuchaniu hejnału miasta, stwierdzono obecność 20 radnych, co stanowiło kworum do podejmowania uchwał.

Porządek obrad:

Porządek obrad został przyjęty bez zmian, z wprowadzeniem dodatkowego punktu dotyczącego konsultacji społecznych z mieszkańcami Głogowa w sprawie dokumentu "Diagnoza potrzeb i potencjału społeczności lokalnej w Głogowie".

Bezpieczeństwo publiczne:

Prezentację na temat bezpieczeństwa w Głogowie przedstawił Komendant Policji, Grzegorz Niewiada. W swoim wystąpieniu omówił osiągnięcia w zakresie interwencji, działań prewencyjnych oraz współpracy z mieszkańcami. W 2024 roku Komenda przeprowadziła blisko 11 000 interwencji, zatrzymując 700 osób na gorącym uczynku. Radni zadawali pytania dotyczące skuteczności działań policji oraz liczby wakatów w jednostce.

Pytania radnych:

  • Radny Bartosz Hejmej pytał o liczbę nietrzeźwych kierowców w stosunku do przeprowadzonych interwencji.
  • Radny Marcin Zubowski poruszył kwestie monitoringu miejskiego oraz rozmieszczenia kamer.

Informacja o działaniach straży pożarnej:

Starszy Kapitan Tomasz Michalski przedstawił sprawozdanie z działalności Państwowej Straży Pożarnej w Głogowie, wskazując na rekordową liczbę zdarzeń w 2024 roku, w tym 300 pożarów i 620 miejscowych zagrożeń. Radni zadawali pytania dotyczące liczby strażaków oraz współpracy z Ochotniczymi Strażami Pożarnymi.

Projekty uchwał:

Podczas sesji przegłosowano szereg uchwał, w tym:

  • Uchwała w sprawie przeprowadzenia konsultacji społecznych z mieszkańcami Głogowa - przyjęta jednogłośnie.
  • Uchwała dotycząca zmiany budżetu Gminy Miejskiej Głogów na 2025 rok - przyjęta większością głosów.
  • Uchwała w sprawie zmiany uchwały dotyczącej dotacji dla Samorządowego Zakładu Budżetowego Głogowskie Obiekty Usługowe - przyjęta jednogłośnie.

Sprawozdanie Prezydenta:

Prezydent Rafael Rokaszewicz przedstawił sprawozdanie z działalności między sesjami, w tym informacje o podpisaniu umowy na budowę obwodnicy Głogowa oraz działaniach związanych z pozyskiwaniem funduszy na różne projekty miejskie.

Interpelacje radnych:

Radni zgłosili interpelacje dotyczące:

  • Bezpieczeństwa na przejściach dla pieszych, w tym propozycje wprowadzenia przejść wyniesionych.
  • Braku publicznych toalet w mieście, co stanowi problem dla osób starszych.

Sprawy różne:

W trakcie dyskusji poruszono kwestie związane z polityką, emocjami w kampaniach wyborczych oraz koniecznością szanowania się nawzajem w przestrzeni publicznej.

Na zakończenie sesji przewodniczący Sławomir Majewski podziękował radnym oraz pracownikom Urzędu Miejskiego za aktywność i zaangażowanie w sprawy Głogowa.

Uwaga!

Powyższe podsumowanie zostało wygenerowane przez sztuczną inteligencję. Mogą znajdować się z nim błędy oraz nieścisłości. W celu weryfikacji zapisów podsumowania, rekomendujemy przesłuchać nagranie i upewnić się, że zawarte w nim stwierdzenia są zgodne ze stanem faktycznym.